نام:

نام خانوادگی:

پست الکترونیک:



دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ 09:50

آثار جدید به نگار در دست انتشار

نشر به نگار قصد دارد در سال جدید و برای ابتدای سال آثار جدیدی را روانه بازار کتاب کند.این آثار عبارتند از:

1-دو سفر نامه و دو رمان از داریوش مهرجویی.

دو روایت ،دوخاطره:

این کتاب شامل دو سفرنامه به قلم داریوش مهرجویی ست.یکی سفرنامه مربوط به دوبی می باشد که آقای مهرجویی برای شرکت در مراسم اسکار جهت اخذ ویزای آمریکا به دوبی میروند و در آنجا ایشان را به خاطر مصرف قرص اگزازپام و قرص سرماخوردگی بازداشت می کنند.ایشان با نگاه تیزبینی که دارند بی عدالتی درآنجا را توصیف می کنند.

سفرنامه بعدی مربوط به پاریس می شود، در سال های 1981 تا 1985.آقای مهرجویی برای شرکت در مراسم کن راهی فرانسه می شوند.اما بخاطر شرایط بحرانی کشور فیلمش به جشنواره نمی رسد ولی...

2-رمان«آن رسید لعنتی»و«سفر به سرزمین فرشتگان» رمان هایی هستند که  با قلم مهرجویی در راه انتشار هستند.

کتاب«آدم های خوشبخت کتاب می خوانند و قهوه می نوشند»، نوشته اگنس مارتن-لوگان.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:روز یکشنبه‌ را به تمیز کردن آپارتمانم گذراندم. دو هفته می‌شد به پاریس برگشته بودم و هنوز میان کارتن‌ها و چمدان‌هایم زندگی می‌کردم.

فقط یک کیف مسافرتی دیگر مانده بود که باز کنم. توی آن، عکس‌های ادوارد را پیدا کردم. نتوانستم مقاومت کنم و روی زمین نشستم تا به آن‌ها نگاه کنم. وقتی خودمان را روی کاغذ‌های گلاسه‌ی عکس‌ها دیدم، تردیدها و خاطراتم یک بار دیگر به من هجوم آوردند. ادوارد بی وقفه فکرم را اشغال کرده بود. نگرانش بودم. می‌خواستم بدانم حالش چطور است و چه می‌کند و اگر بداند من دوباره کار می‌کنم چه واکنشی نشان می‌دهد. می‌خواستم بدانم آیا به من فکر می‌کند. عکس‌ها را توی جعبه‌ی یادگاری‌هایم در انتهای گنجه‌ای قرار دادم. آهی کشیدم، دستگاه پخش موسیقی را روشن کردم و به حمام رفتم. آب روی بدنم که سرازیر شد داشتم به این مسئله فکر می‌کردم که فردا از خواب بیدار می‌شوم و هفته‌ی کاری جدیدی را آغاز خواهم کرد. ساعت هفت و نیم صبح چشم‌هایم را باز خواهم کرد، از تخت بیرون خواهم آمد، لباس خواهم پوشید و در کافه را باز خواهم کرد. قدرت لبخند و حرف زدن با مشتری‌ها را  باز هم کشف خواهم کرد. می‌دانستم موفق خواهم شد. انتخاب دیگری نداشتم.

کتاب«من یک مقتولم»، مجموعه داستانی از فاطیما فاطری می باشد که در سال جدید منتشر خواهد شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

تمام خیابان را زیر باران آمده ام. برایم خوب است .برای سرم که ممتد سوت می کشد و گونه هایم که داغ اند عین گلوله آتش .تمام را ه به خودم بد و بیراه گفته ام و به حماقتم خندیده ام. چرا ذات سگی اش را نشناخته بودم وپیشنهادش را قبول کرده بودم؟بعد سال ها همان پست فطرتی بود که بود.مگرجانوری مثل او می توانست جوردیگری باشد؟

 

کلید را توی قفل می اندازم .نور زرد راه پله ها را روشن کرده است.مثل آدمی خاطی بالا می روم. آخرین قطره باران ازنوک بینی ام سرمی خورد روی کف پوش، دررا بازمی کنم. هرمی همراه با بوی ماهی کباب شده زیردماغم می زند. روی میزناهارخوری شمع دانی های برنزروشن اند .انتهای میز پری نشسته است.عین مجسمه ای خوش تراش دستش را زیرچانه اش گذاشته است..چشم هایش زیر نورلغزنده  شمع ها می درخشند. لباس شب پوشیده و گونه های برجسته اش با مهارت پودرخورده .لب های قلوه ایش به سرخی شراب تابلو "شام آخر"ست.

در بخش کتاب کودک، «کتاب خاطره های کودکی» که آلبومی ست برای ثبت خاطره های کودکی به قلم شهره احدیت.البته در این کتاب مطالبی از زبان مادر پیش از به دنیا آمدن تا 12 ماهگی کودک که به نوعی بیانگر سخن گفتن مادر با کودک است، آورده شده.

کتاب دوم در بخش کودک، «ماهی سیاهه» نوشته لئو لیونی با ترجمه ای از غلامرضا امامی می باشد که در سال جدید از سوی نشر به نگار روانه بازار خواهد شد.