نام:

نام خانوادگی:

پست الکترونیک:



یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ 09:12

تقدیر از نغمه دهقانی،خالق "کافه مهاجر" در مراسم جایزه ملی کتاب سال سیلک

 مراسم پایانی نخستین دوره­ جایزه­ کتاب سال سیلک، در مؤسسه­ فرهنگی ـ هنری حوض فیروزه در کاشان برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از علاقمندان حوزه­ ادبیات و تعدادی از مؤلفین برگزار شد، پس از خوش­ آمدگویی دکتر منیر عسگرنژاد، دبیر جایزه­، گزیده ­ای از آثار چند نفر از برگزیدگان قرائت شد. سپس هیأت داوران بخش کتاب سال داستان، جوایز این بخش را به برگزیدگان اهدا کردند. پس از تکنوازی موسیقی، حضار به استقبال بیانیه­ هیأت داوران در بخش داستان رفته و جوایز برگزیدگان اعلام شد.  

 در بیانیه­ هیأت داوران جایزه آمده است: «با سپاس از نویسندگان کشور، اولین دوره­ جایزه ملی کتاب سال سیلک، علی­رغم مشکلات موجود، با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان می‌دهد؛ این حرکت مستقل ادبی ـ هنری به همت مؤسسه­  فرهنگی ـ هنری حوض فیروزه شکل گرفته است و امید می ­رود که این حرکت در دوره­ های بعد با حمایت نویسندگان استمرار داشته باشد.

 هیأت داوران تأکید دارد این جایزه در سیر تکوینی خویش، تمام تلاش خود را به‌ کار خواهد گرفت که از هرگونه جانبداری در زمینه‌­ی گرایش‌های معمول بپرهیزد، با این اوصاف و با تأکید بر این‌که بررسی انجام ‌شده در محدوده خاص زمانی در حوزه ­نشر، مجموعه ‌های داستان را شامل و در فراخوان در نظر گرفته شده است و بی ‌شک معرف همه بضاعت جامعه­ ادبی کشور در این حوزه نیست، نتیجه­ داوری اولین دوره را به شرح زیر اعلام می‌کند:

 هیأت داوران بخش داستان با تقدیر از خانم نغمه دهقانی به خاطر مجموعه داستان «کافه مهاجر» (نشر به نگار)، جایزه ­اول این بخش را به میثم خیرخواه با مجموعه داستان «شاخه ­های عزیز اناربُن» تقدیم کرد. کتاب «در هوای گرگ و میش» از محسن عباسی جایزه ­دوم این بخش را از آن خود کرد و مجموعه داستان «یخ در بهشت صورتی» اثر پروین برهان شهرضایی که با انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است را حایز رتبه­ سوم در نخستین دوره­ جایزه­ ادبی ـ هنری سیلک شناخت. در این مراسم، لوح سپاس و جایزه نقدی به برگزیدگان اهدا شد.

مجموعه داستان کافه مهاجر نوشته نغمه دهقانی از سری کتاب های «کانون داستان عصر چهارشنبه ما - رشت» است که زیر نظر کیهان خانجانی، توسط نشر به نگار منتشر می شوند و تاکنون آثاری چون از کجا تا کجا / لاله فقیهی، داستان های کلوان / علیرضا رضاپور، بی رفت بی برگشت / مژده ساجدین را منتشر کرده است.