نام:

نام خانوادگی:

پست الکترونیک:



شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ 08:43

کاهش 20 عنوان کتاب کودک در سومین هفته مهر

بازار کتاب کودک و نوجوان در سومین هفته مهر 94 شاهد انتشار 25 اثر در حوزه ادبیات داستانی بود که از این تعداد 19 عنوان تالیفی است. تعداد آثار نسبت به مدت مشابه در ماه پیش، کاهش یافته است.
بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه خانه کتاب در سومین هفته مهر 94(از شانزدهم تا بیست‌ودوم) 25 عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه ادبیات داستانی به چاپ رسیده که نسبت به مدت مشابه در شهریورماه که 45 اثر بوده با کاهش 20 عنوان روبه‌رو شده است.
بر اساس این گزارش، از این تعداد 14 عنوان چاپ نخست و بقیه تجدید چاپ هستند. همچنین 19 عنوان از این آثار تالیفی و بقیه ترجمه هستند که نشان دهنده پیشی گرفتن چاپ نخستی‌ها و تالیفی‌ها نسبت به تجدید چاپی‌ها و ترجمه‌ها است. این روند در دو هفته قبلی در مهرماه نیز دیده شد. سهم ناشران تهرانی از این تعداد 14 عنوان و سهم ناشران شهرستانی نیز 11 عنوان است.
برخی از این کتاب‌ها عبارتند از «گوش سیاه و جعبه جادویی»، «ماجراهای ملاقربونعلی»، «شناخت مشاغل در قالب شعر»، «دخترک گردو فروش»، «وقت گل نی: مجموعه داستان »، «پاداش کلوخ‌انداز: گزارش ایرانی چهل و چهار قصه ایرانی برای قصه دوستان نه تا نود ساله» و «قاتل کیه؟».