نام:

نام خانوادگی:

پست الکترونیک:



شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ 08:21

244 کتاب ادبی در هفته آخر شهریور منتشر شد

در روزهای انتهایی تابستان امسال 244 عنوان کتاب ادبی به بازار راه یافت.
از 26 شهریور ماه تا دوم مهر ماه 244 عنوان کتاب ادبی منتشر شد. 155 کتاب چاپ اولی بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست و 89 کتاب دیگر تجدید چاپ بود. 192 کتاب تألیفی و 52 عنوان مربوط به ترجمه متون خارجی می‌شد. از این میان 143 کتاب در پایتخت به چاپ رسید و 101 عنوان هم سهم ناشران شهرستانی بود. 85 عنوان کتاب در حوزه کودکان ونوجوانان به بازار آمد و هفت کتاب کمک آموزشی به ویترین کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.
در هفته گذشته کتاب «شعر و تجربه» اثر ویلهلم دیلتای از سوی انتشارات ققنوس به بازار آمد. «اندر آداب نوشتار» جعفر مدرس صادقی در نشر مرکز به چاپ سوم رسید «جاناتان مرغ دریایی» با ترجمه لادن جهانسوز به درنوبت بیست و دوم چاپ قرار گرفت. «بادبادک‌باز» خالد حسینی با برگردان رقیه فیروزی و رخ‌مهتاب راتا به بازار آمد.
«خانه خیابان مانگو» اثر ساندرا سیسنروس با برگردان اسدالله امرایی در انتشارات نقش و نگار چاپ سومی شد. «آتش دزد» نوشته تری دیری در نشر افق به چاپ نهم رسید و «مون بزرگ» اثر آلن فورنیه با ترجمه مهدی سحابی در نشر مرکز چاپ چهارمی شد. «خانه نور» دیودیه وان کوولائر و «یک لحظه بیشتر» دلفین کولن به ترتیب در 132 و 128 صفحه با ترجمه ساناز فلاح‌فرد از سوی انتشارات دیبایه به دست ادب دوستان رسید.
«جن» آلن‌رب گری‌یه با برگردان پرویز شهدی به چاپ دوم رسید و «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز با ترجمه بهاره خدادادی، «باغ همسایه» خوسه دونوسو با ترجمه عبدالله کوثری، «برادران کارامازوف» فئودور داستایوسکی با ترجمه صالح حسینی و «گاو» ناظم حکمت به بازار آمد. «قافیه و عروض، سبک‌شناسی ونقد ادبی» نوشته حسن ذوالفقاری، تقی وحیدیان کامیار و محمد پارسا نسب به چاپ سوم رسید.
«برگزیده متون ادب فارسی» در انتشارات آیدین تبریز در نوبت سی و ششم چاپ قرار گرفت. «شاهنامه فردوسی» با ویرایش جلال خالقی مطلق نمایان شد و «اندیشه‌های نظامی گنجوی» در انتشارات آیدین به چاپ دوم رسید. «مثنوی معنوی» تجدید چاپ شد. کتاب «بی‌هودگی» داریوش معمار و «دفتر تعزیه 13» به اهتمام داود فتحعلی بیگی به ویترین کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.
«شیرویه نامدار» با ویرایش علیرضا سیف‌الدینی از سوی نشر ققنوس به چاپ دوم رسید و «سمفونی مردگان» عباس معروفی در همین انتشارات برای نوزدهمین بار زیر چاپ رفت. «رویای تبت» فریبا وفی در نشر مرکز چاپ سیزدهمی شد و «فصل شیدایی لیلاها» نوشته سیدعلی شجاعی در نشر کتاب نیستان در نوبت ششم چاپ قرار گرفت.
«آه با شین» کاظم مزینانی در انتشارات سوره مهر چاپ دومی شد. رمان «زمین سوخته» احمد محمود در انتشارات معین به چاپ یازدهم و «نه تر و نه خشک» هوشنگ مرادی کرمانی در همین انتشارات به چاپ دهم رسید.
«آبی‌تر از گناه، یا، بر مدار هلال آن حکایت سنگین بار» نوشته محمد حسینی در انتشارات ققنوس برای هفتمین بار چاپ شد. «هی‌هی-جبلی- قم‌قم» رضا دانشور در نشر چشمه بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست و «فرهنگ و شبه فرهنگ» محمدعلی اسلامی ندوشن به دست علاقه‌مندان رسید.