نام:

نام خانوادگی:

پست الکترونیک:



شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ 08:53

چاپ 188 کتاب ادبی کمتر از یک هفته/ شهریور داغ برای ادبیات

از پنجم تا یازدهم شهریور ماه، یعنی کمتر از یک هفته 188 عنوان کتاب ادبی منتشر شد.از مجموع 188 عنوان کتاب منتشر شده ادبی در هفته گذشته 104 عنوان کتاب چاپ اولی و 84 عنوان نیز تجدید چاپ بود. از این میان 145 کتاب تألیفی و 43 عنوان هم ترجمه به چشم می آید.
 از میان آثار منتشر شده 162 عنوان در تهران راهی بازار کتاب شد و 26 عنوان نیز سهم ناشران شهرستان بود. 21 کتاب در حوزه کودک و نوجوان بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست و چهار عنوان کتاب نیز مربوط به کتاب‌های کمک آموزشی و درسی است.
 در هفته گذشته مجموعه داستان «ترانه برف خاموش» نوشته هیوبرت سلبی با برگردان فارسی پیمان خاکسار از سوی نشر چشمه به چاپ سوم و «میلیونر یک شبه» مارک فیشر در 116 صفحه ترجمه منصوره شریف‌زاده از سوی انتشارات نسل آفتاب به چاپ دوم رسید. «شعله‌های هوس» جیمز گولد کارنز با ترجمه احمد کریمی از سوی انتشارات امیرکبیر  چاپ دوم شد.
 رمان «پیرمرد و دریا» اثر ارنست همینگوی با برگردان نازی عظیما از سوی نشر امیرکبیر در نوبت نهم چاپ قرار گرفت. «پاریس جشن بیکران» ترجمه فرهاد غبرایی از سوی انتشارات کتاب خورشید برای هشتمبن بار راهی بازار کتاب شد. رمان «همسر ببر» نئا آب‌رت با ترجمه علی قانع برای سومین بار چاپ شد. «خیانت و دو نمایشنامه دیگر» هرولد پینتر برای سومین بار بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست. چاپ دوم «من پیش از تو» با ترجمه مریم مفتاحی از سوی نشر آموت به ویترین کتاب‌فروشی‌ها راه یافت و «آقای پیپ» لوید جونز چاپ دومی شد.
«آرتمیس فاول و ماجرای شمال» از سوی نشر افق در 482 صفحه بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست. «فرجام نیچه» از سوی نشر افق در نوبت دوم چاپ قرار گرفت. «مخمصه» ژان پل سارتر به بازار کتاب راه یافت. «شازده کوچولو» با برگردان محمد قاضی به چاپ پنجاه و چهارم رسید.  «لیدی ال» رومن گاری با ترجمه مهدی غبرایی چاپ هشتمی شد و «زندانی کازابلانکا» نوشته موریس دوکبرا ترجمه ایرج پزشکزاد به چاپ سوم رسید.
«وسوسه» با ترجمه بهمن فرزانه از سوی انتشارات کتاب خورشید در نوبت چهارم چاپ قرار گرفت. چاپ پنجم «کافه زیر دریا» با ترجمه رضا قیصریه به ویترین کتاب‌فروشی‌ها راه یافت. «مردی که همه چیز همه چیز همه چیز داشت» اثر میگل آنخل آستوریاس با ترجمه لیلی گلستان به چاپ چهارم رسید. «آدم‌های روی پل» شمیبورسکا از سوی نشر مرکز به چاپ هفتم رسید.
«آقای جودت و پسران» اورهان پاموک به ویترین کتاب‌فروشی‌ها راه یافت. «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته هاروکی موراکامی در نوبت چهارم چاپ قرار گرفت. «یکصد منظومه عاشقانه فارسی» حسن ذوالفقاری به چاپ دوم رسید.
 همچنین «آشنایی با شاعران بزرگ سبک هندی» راهی ویترین کتاب‌فروشی‌ها شد و «صور خیال در اشعار فارسی ادیب پیشاوری» به چاپ رسید. 
 از میان شاعران نسل جوان مجموعه شعر سیاوش سبزی با نام «از درخت توت بالا می‌رفتم و برایشان انگور می‌چیدم» راهی بازار کتاب شد. «شعر قفس» علیرضا روشن در نشر آموت به چاپ دوم رسید. «حرف‌های گریه‌دار» سروده فاضل ترکمن به چاپ دوم رسید. «برگ‌های چند رنگ باغ» شیرینعلی گل‌مرادی از سوی انتشارات سوره مهر به بازار راه یافت. کتاب «شاعران عصر مشروطه» از سوی نشر تیرگان بر پیشخان کتاب‌فروشی‌ها نشست. «عاشقانه‌های خزر، غزل‌های مازندران» ابراهیم جویباری زیر چاپ رفت. دو نمایشنامه با عنوان«حقایقی درباره یک ماهی مرده» محمد چرمشیر به چاپ رسید. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مهدی آذریزدی از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد.
«دود» حسین سناپور و «راننده تاکسی» محمود فرجامی از سوی نشر چشمه و نی به چاپ سوم رسید. «من و درخت پنیر» فریبا کلهر نیز به چاپ سوم رسید. «روی ماه خدا را ببوس» از سوی نشر مرکز به چاپ پنجاه و یکم رسید. «تا سر زلف عروسان سخن» محمود دولت‌آبادی چاپ سومی شد. «پریباد» محمدعلی علومی در نوبت دوم چاپ قرار گرفت. «دایی‌جان ناپلئون» ایرج پزشکزاد در نوبت سیزدهم چاپ قرار گرفت.