نام:

نام خانوادگی:

پست الکترونیک:



چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ 10:22

مدیر انتشارات پیدایش: کتاب‌های ژانر وحشت در تقویت هوش هیجانی مخاطبان موثر است

محسن طائب مطالعه کتاب‌های ژانر وحشت را عاملی برای تقویت هوش هیجانی مخاطبان دانست و گفت: هوش هیجانی می‌تواند هنگام بروز ناملایمات و یا ترس، انگیزه و منطق افراد را حفظ کند و قدرت تفکر را از آنها نگیرد.
 مدیر انتشارات پیدایش اظهار کرد: درطول 30 سالی که به طور تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کنیم، کوشیده‌ایم با چاپ کتاب‌های متنوع، تمام حوزه‌های و ژانرهای تخصصی ادبیات کودک و نوجوان را پوشش دهیم. یکی از این حوزه‌ها که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است، ژانر ترس و وحشت است.
 محسن طائب ادامه داد: با وجود اینکه ادبیات وحشت بخش کوچکی از تولید انتشارات پیدایش را در بر می‌گیرد، نگاه و رویکرد ما به این ژانر همچون گونه‌ها و ژانرهای دیگر ادبی همواره نگاهی حرفه‌ای بوده است. انتخاب و چاپ اثر در این حوزه نیازمند بررسی‌های فراوان، دقت کافی و اظهار نظرهای تخصصی است. بر این اساس سعی کرده‌ایم با استفاده از کارشناسان و متخصصان ادبیات کودک در تمام مراحل انتخاب، تألیف، ترجمه و چاپ بهترین آثار را به دست کودکان و نوجوانان برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه انتخاب و چاپ اثر در این حوزه بسیار با اهمیت و نیازمند بررسی‌های فراوان و دقت کافی است، یادآوری کرد: امروز به واسطه اینترنت و کتاب‌های الکترونیکی، تهیه هر کتابی از هر جای دنیا و با هر زبانی، برای تمام مخاطبان کودک و نوجوان، کار بسیار آسانی است اما انتخاب کتابی درخور توجه و با محتوای مناسب، به ویژه در ژانر ادبیات ترس و وحشت، وظیفه‌ای است که بر دوش همه ناشران این حوزه قرار دارد و هر ناشری با کارشناسی‌های خاص خود از حیث مناسب بودن برای مخاطبش، آن‌ها را تایید یا رد می‌کنند.
 طائب ادامه داد: وقتی کتابی با کار کارشناسی و به درستی انتخاب و منتشر شود، قطعا مطالعه آن برای بچه‌ها مفید است. براین اساس مطالعه کتاب‌های ژانر  وحشت نه تنها تاثیر منفی بر کودکان و نوجوانان نمی‌گذارد بلکه باعث تقویت هوش هیجانی مخاطب نیز می‌شود. هوش هیجانی می‌تواند هنگام بروز ناملایمات یا ترس، انگیزه و منطق فرد را حفظ کند و قدرت تفکر را از او نگیرد. به همین خاطر افرادی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند به مراتب موفقیت‎‌های شخصی و اجتماعی بیشتری دارند.
 وی ادامه داد: همچنین به دلیل هیجان و آدرنالینی که با خواندن این آثار در نوجوانان و جوانان آزاد می‌شود، آنها لذت را از لابه‌لای خواندن به دست می‌آورند. باید توجه داشت اگر مخاطب در هر رده سنی بتواند از خواندن کتاب لذت ببرد به طور قطع کتابخوانی را کنار نمی‌گذارد. درواقع علاقه‌مند و درگیر کردن بچه‌ها با کتاب، سبب می‌شود مطالعه جزو عادت‌های زندگیشان ‌شود.
 مدیر انتشارات پیدایش میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌های چاپ شده در حوزه ترس و وحشت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: استقبال و پیگیری مکرر بچه‌ها از آثار این ژانر موجب افزایش انگیزه‌‌ ما برای تولید آثار بهتر شده است.